Dolazi vrijeme katoličkih
laika
koje se mora prepoznati i
prihvatiti
Banja
Luka, (IKA) – Prije samog početka misnog slavlja koje predvodi papa Ivan
Pavao II. na Petričevcu u Banjoj Luci, banjaoučki biskup Franjo Komarica
govoreći o beatifikaciji Ivana Merza izjavio je za IKA-u kako danas na
žalost ne može govoriti o vjernicima laicima u toj mjesnoj Crkvi jer
upravo ti najaktivni laici bili su prvi na udaru i protjerani iz Banja
Luke i Banjolučke biskupije. "Zbog toga sam radostan što će se
beatrifikacija Ivana Merza dogoditi baš u ovome gradu gdje su katolici
proživjeli velike drame za vrijeme rata u poslijednjem desetljeću, i u
svemu ovome vidim prst Božiji da Bog ne zaboravlja baš nikoga. Na taj
način očekujem kroz proglašenje blaženim dr. Ivana Merza, rođenog
Banjolučanina, jedan kvalitetniji zaokret odnosa svećenika i redovnika
prema katoličkim laicima, kako u Banjolučkoj biskupiji i Vrhbosanskoj
metropoliji, tako i u Hrvatskoj te u drugim državama Europe", rekao je
biskup Komarica. On je pojasnio da je u tom kontekstu za vrijeme
Srednjoeuropskog katoličkoga dana među predsjednicima biskupskih
konferencija nastala ideja da Sveti Otac Ivana Merza stavi kao uzor za
sve katoličke laike, posebno mlade u svih osam zemalja koje su uključene
u proslavu toga dana. "To je znak da vrijeme katoličkih laika doista
dolazi i da ga mi moramo prepoznati i prihvatiti", rekao je biskup
Komarica.
O povratku katolika
u banjolučku biskupiju, biskup Komarica je istaknuo kako je krivnja za
nepovratak katolika na onima koji su dopustili protjerivanje ljudi iz
njihovih rodnih mjesta. To je po njegovom uvjerenju i saznanjima, sama
međunarodna zajednica koja je dozvolila rat, a mogla ga je spriječiti.
"Na međunarodnu zajednicu nadovezuju se i svi njihovi pijuni koji su
ovdje odigrali jednu vrlo ružnu i prljavu igru na kraju 20. stoljeća
provodeći etničko čišćenje. To su za mene glavni krivci za nepovratak
Hrvata i svih katolika", dodao je biskup banjalučki Franjo Komarica.
Govoreći o
pastirskom pohodu pape Ivana Pavla II. BiH i o ekumenizmu i suživotu,
biskup Komarica ističe kako ekumenizam u Banjoj Luci, što se tiče
Katoličke Crkve, nije tek u nastajanju, već tu postoji od davnih dana.
No, ekumenizam podrazumjeva dvosmjerno kretanje a ne jednosmjerno.
Najveći hendikep je to što Srpska Pravoslavna Crkva nije imala nešto
poput Drugog vatikanskog sabora te nije imala dekret o ekumenizmu.
Biskup Komarica je istaknuo kako će svi kršćani na području banjolučke
biskupije kada budu bliže Kristu biti i bliži međusobno. Prije nekoliko
mjeseci održan je zajednički susret bosanskohercegovačkih biskupa s
episkopima SPC-a kada se između ostalog govorilo i o dolasku Svetoga Oca
i gdje su članovi Pravoslavne crkve izrazili zadovoljstvo i radost što u
BiH i Banja Luku dolazi jedan takav svjetski moralni autoritet. "Što se
pak tiče Islamske zajednice mogu za područje Banja Luke istaknuti malu
zanimljivost da je banjolučki muftija Čamđić istaknuo zadovoljstvo i
radost Papinim pohodom Banja Luci naglašavajući kako žele ugostiti
katoličke goste. To je jedna mala sitnica Islamske zajednice koja
pokazuje veliko srce brojnih muslimana u Banja Luci, jer oni sami kažu
da pamte sva dobra djela koja su učinili katolici prema njima kada im je
bilo pomoć bila najpotrebnija", dodao je biskup Komarica.