Ljubav 
prema  bližnjemu  i  domovini

 

 

 

       Već sav Ivanov apostolski rad bio je izraz ljubavi prema bližnjemu. Ivan je više karitativno radio nego što je o ljubavi pisao. Tu i tamo zapisao je po koju misao koja očituje kako je provodio u djelo kršćansku zapovijed ljubavi.

 

 

 

 

Izgubljeni i dobiveni dani

 

312. Dan što ga čovjek posveti drugome nije nipošto gubitak već dobitak. Dani u kojima ne učinimo ništa za druge, već samo za se, to su izgubljeni dani. (170, str. 300)

 

 

 

 

Molitva za drugoga više vrijedi

 

313. U katekizmu piše: ako se čovjek moli za se, onda je to iz nužde, a ako se moli za drugoga, onda je iz karitasa i ta molitva više vrijedi. Molimo se dakle jedan za drugoga. (Pismo ing. D. Maroševiću iz Pariza, 1921.g.)

          

 

 

 

 

Katolici su dužni pred Bogom raditi za procvat domovine

Bio bi grijeh propusta kad se katolici ne bi politički organizirali

 

314. Katolici su dužni pred Bogom da ljube svoju domovinu i da rade bolje nego itko  drugi za procvat domovine. A za procvat se domovine radi ako se stvaraju dobri zakoni, ako se uredi dobra uprava i dobro sudstvo. Stoga je potrebno da i katolici sudjeluju u državnoj upravi, a to se danas postizava pomoću političkih stranaka. Vidimo gdje postoje u drugim zemljama takve katoličke političke stranke koje sav svoj rad temelje na načelima katoličke vjere i ćudoređa. Bio bi upravo grijeh propusta kada se katolici ne bi kao katolici politički organizirali gdje im je to ikako moguće. (130)

 

 

 

 

Čovjek koji ne ljubi neumrlu dušu svoga brata ne može biti pravi rodoljub

Najbitnije za svakog rodoljuba: da duša njegova i braće mu ne bude u smrtnom grijehu

 

315. Što je zapravo domovina? Ona je skup pojedinaca, obitelji, društava, koji se nalaze na određenom dijelu zemlje i imaju posebne odlike i poseban zadatak, koji im je odredila Providnost. Pravi rodoljub radi za dobro pojedinaca, obitelji i cijelog naroda. On ne radi samo za njihovo tjelesno dobro, već najprije za njihovo duhovno dobro. Čovjek, koji ne ljubi neumrlu dušu svoga brata, ne može  biti pravi rodoljub. Jer što koristi čovjeku, ako imade sve blago ovoga svijeta, a duša mu je u smrtnom grijehu? Stoga je najbitnije za svakog rodoljuba da nastoji da duša njegova i duša njegove braće ne bude u smrtnom grijehu. (116)

 

 

 

 

Pravo rodoljublje ne zaustavlja se na ovoj zemlji nego gleda u vječnost

Najvrednije u domovini to su ljudske duše, a u njima njihov neumrli život

 

316. Tek kršćanin može pravo ljubiti svoju domovinu. Ljubeći domovinu, ljubi on ponajviše ono što je najvrednije u toj domovini, a to su bez sumnje ljudske duše, a u tim ljudskim dušama njihov neumrli život. Zašto napokon mi živimo na ovoj zemlji? Čemu se hranimo i odijevamo, nego da uzdržimo svoj tjelesni život. A čemu nam služi tjelesni život, ako ne da uzmognemo misliti i odlučivati. Tjelesni život je radi našega duševnog života, jer je tijelo radi duše. A što nam koristi ako naša duša misli i djeluje, a nije u milosti posvećujućoj? Ta milost posvećujuća je zalog naše sreće u vječnosti. Ona je zalog da ćemo postići konačnu svrhu radi koje smo stvoreni. Stoga se pravo rodoljublje ne smije zaustavljati na ovoj zemlji, već ono mora gledati u vječnost. (116)