V E N I T E ADOREMUS!
DOĐITE, POKLONIMO SE!

Među inicijativama nakon povratka s Euharistijskog kongresa iz Lurda 1981.g mladi iz Zagreba, sudionici kongresa, započeli su s tjednim klanjanjem pred izloženim Presvetim Sakramentom u trajanju od jednog sata. Klanjanje je otvoreno i ostalim mladima Zagreba koji na nj dolaze u lijepom broju. Klanjanje se održava svakog petka od 18 do 19 s. Na prijedlog samih mladih odabrana je crkvica sv. Martina u Vlaškoj ulici jer se nalazi u centru grada i na povijesnom tlu, te nas tako povezuje s minulim generacijama zagrebačkih kršćana. Još 1201. na tom mjestu bio je podignut samostan. U današnjem obliku crkvica je izgrađena 1674. Kasni gotski stil s elementima baroka daje joj privlačnost, intimu i sabranost.
Klanjanje je otvorio 30. X. 1981.zagrebački nadbiskup Franjo Kuharić. Tom je zgodom Nadbiskup izrekao kraći nagovor koji donosimo odvojeno. Povremeno klanjanju prisustvuju i sestre majke Terezije koje stanuju u neposrednoj blizini crkvice sv.Martina.

Crkveni dokumenti o adoraciji

Klanjanje ili adoracija jest jedan od oblika štovanja euharistije. Ono je izraz pobožnosti i ljubavi prema prisutnom Kristu i potiče produbljenje vjere u euharistijsku tajnu. Donosimo nekoliko izvadaka iz crkvenih dokumenata, koji nam pomažu da bolje shvatimo smisao adoracije.

“Euharistija se čuva u crkvama i kapelama kao duhovno središte religiozne ili župske zajednice, što više čitave Crkve i svega čovječanstva, jer ona sa¬država pod velom prilika Krista, vidljivu Glavu Crkve, otkupitelja svijeta, središte sviju srdaca po kojemu je sve i mi po njemu.” (Papa Pavao VI, OTAJSTVO VJERE).

“Klanjanje Kristu u ovom sakramentu ljubavi mora naći svoj izraz u različitim oblicima euharistijske pobožnosti kao što su: molitve pojedinaca pred sve¬tim Sakramentom, sati klanjanja, kraća ili duža, osobito godišnja izlaganja, euharistijski blagoslovi i procesije, te euharistijski kongresi”. (Papa Ivan Pavao II, VEČERA G0SPODNJA. br.3)

“Privatnu i javnu pobožnost prema oltarskom Sakramentu također izvan mise Crkva jako preporučuje… Vjernici pak dok štuju Krista prisutnog u sakramentu, neka imaju na umu da prisutnost proizlazi iz žrtve i da je usmjerena prema sakramentalnoj i duhovnoj pričesti zajedno”. (UPUTA O ŠTOVANJU EUH. MISTERIJA, 50, 58)