Dolazi vrijeme katoličkih laika koje se mora prepoznati i prihvatiti
Banja Luka, (IKA) – Prije samog početka misnog slavlja koje predvodi papa Ivan Pavao II. na Petričevcu u Banjoj Luci, banjaoučki biskup Franjo Komarica govoreći o beatifikaciji Ivana Merza izjavio je za IKA-u kako danas na žalost ne može govoriti o vjernicima laicima u toj mjesnoj Crkvi jer upravo ti najaktivni laici bili su prvi na udaru i protjerani iz Banja Luke i Banjolučke biskupije. “Zbog toga sam radostan što će se beatrifikacija Ivana Merza dogoditi baš u ovome gradu gdje su katolici proživjeli velike drame za vrijeme rata u poslijednjem desetljeću, i u svemu ovome vidim prst Božiji da Bog ne zaboravlja baš nikoga. Na taj način očekujem kroz proglašenje blaženim dr. Ivana Merza, rođenog Banjolučanina, jedan kvalitetniji zaokret odnosa svećenika i redovnika prema katoličkim laicima, kako u Banjolučkoj biskupiji i Vrhbosanskoj metropoliji, tako i u Hrvatskoj te u drugim državama Europe”, rekao je biskup Komarica. On je pojasnio da je u tom kontekstu za vrijeme Srednjoeuropskog katoličkoga dana među predsjednicima biskupskih konferencija nastala ideja da Sveti Otac Ivana Merza stavi kao uzor za sve katoličke laike, posebno mlade u svih osam zemalja koje su uključene u proslavu toga dana. “To je znak da vrijeme katoličkih laika doista dolazi i da ga mi moramo prepoznati i prihvatiti”, rekao je biskup Komarica.
O povratku katolika u banjolučku biskupiju, biskup Komarica je istaknuo kako je krivnja za nepovratak katolika na onima koji su dopustili protjerivanje ljudi iz njihovih rodnih mjesta. To je po njegovom uvjerenju i saznanjima, sama međunarodna zajednica koja je dozvolila rat, a mogla ga je spriječiti. “Na međunarodnu zajednicu nadovezuju se i svi njihovi pijuni koji su ovdje odigrali jednu vrlo ružnu i prljavu igru na kraju 20. stoljeća provodeći etničko čišćenje. To su za mene glavni krivci za nepovratak Hrvata i svih katolika”, dodao je biskup banjalučki Franjo Komarica.
Govoreći o pastirskom pohodu pape Ivana Pavla II. BiH i o ekumenizmu i suživotu, biskup Komarica ističe kako ekumenizam u Banjoj Luci, što se tiče Katoličke Crkve, nije tek u nastajanju, već tu postoji od davnih dana. No, ekumenizam podrazumjeva dvosmjerno kretanje a ne jednosmjerno. Najveći hendikep je to što Srpska Pravoslavna Crkva nije imala nešto poput Drugog vatikanskog sabora te nije imala dekret o ekumenizmu. Biskup Komarica je istaknuo kako će svi kršćani na području banjolučke biskupije kada budu bliže Kristu biti i bliži međusobno. Prije nekoliko mjeseci održan je zajednički susret bosanskohercegovačkih biskupa s episkopima SPC-a kada se između ostalog govorilo i o dolasku Svetoga Oca i gdje su članovi Pravoslavne crkve izrazili zadovoljstvo i radost što u BiH i Banja Luku dolazi jedan takav svjetski moralni autoritet. “Što se pak tiče Islamske zajednice mogu za područje Banja Luke istaknuti malu zanimljivost da je banjolučki muftija Čamđić istaknuo zadovoljstvo i radost Papinim pohodom Banja Luci naglašavajući kako žele ugostiti katoličke goste. To je jedna mala sitnica Islamske zajednice koja pokazuje veliko srce brojnih muslimana u Banja Luci, jer oni sami kažu da pamte sva dobra djela koja su učinili katolici prema njima kada im je bilo pomoć bila najpotrebnija”, dodao je biskup Komarica.