LIČNOST SVETE IVANE OD ARKA U POVIJESTI
Iz povijesnoga prikaza vidjeli smo da je Ivana od Arka bila u saobraćaju
s arkanđelom Mihovilom, sa sv. Katarinom i sa sv. Margaretom. Ona je kralju
otkrila tajnu, njene su molitve vrlo vjerojatno uskrisile dijete u Lagnyu;
ona je do u tančine poznavala ratni zanat, a da ga nije nikad učila. Prorokovala
je da će osloboditi Orléans i kralja dovesti u Reims. Očituje li se u ovim
izvanrednim događajima svetost Ivanina? Ne! Nikako! Svetost se ne očituje
u ovim djelima, već u junačkom vršenju moralnih i bogoslovnih krjeposti.
Crkva od svojih svetaca ne traži čudesa ni proročanstva, već traži od njih
krjepostan život. Kanon 2. 104 Crkvenoga zakonika posve izričito veli ovo:
»U pitanjima ispovjednikâ vjere treba se raspravljati: jesu li posjedovali
teološke krjeposti Vjere, Ufanja, Ljubavi prema Bogu kao i prema bližnjemu
te kardinalne krjeposti Razboritosti, Pravednosti, Umjerenosti, Jakosti,
i krjeposti, koje su s njima u vezi i to u junačkomu stupnju.« Prema tome,
da uzmognemo proučiti svetost sv. Ivane, najbolje je vidjeti kako je ona
posjedovala krjeposti koje Crkva od svih svetaca traži. Sveci, kao najveća
remek-djela Božja, imaju unutarnji život daleko ljepši i vredniji nego li
su sve divote vidljivoga svemira. Svi su sveci slični jer svi moraju imati
navedene krjeposti, ali je ipak velika razlika između svakoga pojedinog
sveca. Svaki ima uz općenita svojstva svetosti još svoje posebne odlike.
Mi ćemo stoga proučavajući ličnost ovoga remek-djela Božjega pokazati njene
općenite svetačke odlike, zatim ćemo istaknuti njeno posebno svetačko obilježje,
a na koncu ćemo nastojati prikazati koji je bio naum Providnosti kada je
stvarao svetu Ivanu upravo onakvu kakva jest, da li naime sredstvo – sveta
Ivana – posjeduje sva ona svojstva da se postigne cilj – oslobođenje naroda
od vjerske propasti i time spas mnogih milijuna neumrlih duša kojima će
po Francuzima sijevnuti sunce Isusove vjere.